Euro NCAP е независима организация, която през годините се е утвърдила като неофициален стандарт за безопасността на автомобилите. Тя тества всички модели за тяхната сигурност при множество различни инциденти и им дава „звезди“ според представянето им.
През годините Euro NCAP е била критикувана за своите стандарти, които определя сама и мненията, които отправя по адрес на някои производители. Миналата година например главният ѝ секретар Микаел ван Ратинген заяви, че Jeep Avenger демонстрира „видимата липса на амбиция” в производителя и „безопасността не е сферата, в която производителят трябва да пести“.
Макар и няколко месеца по-късно, Stellantis отговори чрез изпълнителния директор на Citroen Тиери Коскас. В интервю за Car Magazine той заяви, че според него организации като Euro NCAP са ненужни.
„Изискванията, които Европа въвежда, както и различните правителства, са достатъчно сериозни и смятаме, че спазването на регулациите е добър начин да се гарантира сигурността на автомобилите. Не виждам причина защо което и да е правителство ще се нуждае от външна организация да решава коя безопасност е правилната“, казва Коскас.
Мнението на Коскас личи и по поведението на Citroen. Компанията не е давала кола на Euro NCAP от 2022 г. насам. Той твърди, че само, че Citroen не пести от сигурността, а дори напълно подкрепя въвеждането на все по-строги регулации.
Коскас казва, че не се притеснява и от навлизането на китайските марки в Европа. „Дали ще е вътрешна или външна, конкуренция винаги има. Това вероятно е най-голямото предизвикателство пред нас. Но в крайна сметка, има място за всички“, смята той.